Диакон: Благослови, Владыко.
Иерей возглашает: Слава Святей, и Единосущней, и Животворящей, и Нераздельней Троице, всегда, ныне и присно и во веки веков.
Диакон: Миром Господу помолимся: до прошения: О плавающих:
К обычным прошениям присоединяем особая:
— О е́же испра́витися молитве нашей сей, я́ко кади́лу пред Спасителем нашим Богом, и прия́тися сей жертве сердец и усте́н, исповедающихся Господеви в день спасения, услышавшему нас в день печали, Господу помолимся.
— О еже непреобори́му и победи́тельну всегда над враги Отечеству быти, и мир и славу утверди́ти в земли нашей, Господу помолимся.
— О еже дарова́ти нам благодать от ныне и до века верою и любовию возвеща́ти спасение и силу и Царство Бога нашего и область Христа Его, подавшему стране нашей силу и воздавшему нам радость спасения Своего, Господу помолимся.
Тропарь, глас 4:
Благодарни су́ще, недостойнии раби́ Твои, Господи, о Твоих великих благодеяниих на нас бывших, славяще Тя, хвалим, благословим, благодарим, поем и величаем Твое благоутро́бие, и рабски любовию вопие́м Ти: Благодетелю, Спасе наш, слава Тебе.
Слава, глас 1:
Спаси, Господи, люди Твоя и благослови достояние Твое, победы православным христианом на сопроти́вныя даруя и Твое сохраняя Крестом Твоим жительство.
И ныне, Богородичен, глас 8:
Взбранной Воеводе победительная, яко изба́вльшеся от злых, благодарственная воспису́ем Ти, раби Твои, Богородице, но, яко имущая державу непобедимую, от всяких нас бед свободи́, да зовем Ти: радуйся, Невесто Неневестная.
Чтец: Прокимен, глас 4: Господь крепость лю́дем Своим даст, Господь благословит люди Своя миром. Стих: Принеси́те Господеви, сы́нове Божии, принесите Господеви славу и честь.
Апостол ко Ефесеем, зачало 233. Евангелие от Матфея, зачало 98-99 (сборное).
Рече́ Господь Своим учеником: услы́шати и́мате бра́ни [войны] и слы́шания [слухи] бра́нем. Зри́те, не ужасайтеся, подоба́ет бо всем сим быти, но не тогда есть кончина [конец мира]. Воста́нет бо язык [народа] на язык [народ] и царство на царство, и будут гладs и пагубы, и тру́си [землетрясения] по местом. Вся же сия начало болезнем. Будет бо тогда скорбь ве́лия, якова́ же не была от начала мира досе́ле, ниже́ и́мать быти. И а́ще не бы́ша прекратилися дние о́ны, не бы у́бо спаслася всяка плоть. Избранных же ради прекратятся дние оны.
По Евангелии ектения: Рцем вси: По Еще молимся о богохранимей стране нашей: присоединяем прошения особая:
— Еще молимся, о еже прияти Господу Спасителю нашему исповедание и благодарение нас, недостойных рабов Своих, яко не по беззаконием нашим сотворил есть нам, ниже по грехом нашим воздал есть нам, но и в годину искушения, пришедшаго на Отечество наше и на всю вселенную, избавил ны есть, и внегда, обышедше, обыдоша нас врази наши, явил есть нам спасение Свое.
— Еще молимся о вождех и воинех наших, на поли брани жизнь свою положивших, от ран и глада скончавшихся, в пленении и горьких работах невинно умученных и убиенных, и всех Победы ради потрудившихся, яко да даст им Царь славы в день праведнаго Своего воздаяния жизнь вечную и венцы нетления, нас же всех в вере и единомыслии утвердит.
— Еще молимся Тебе Господу, Богу нашему, о еже призре́ти на, скорби, беды́, страдания, слезы и стенания людей Своих, и Милостиву быти и отвратити весь гнев Свой, праведно движимый на ны, и помиловати ны.
Возглас: Услыши ны, Боже, Спасителю наш:
Иерей же со всею церковию со всяким вниманием и умилением глаголет молитву сию велегласно:
Боже Великий и Непостижимый, спасаяй погибающия, животворяй мертвыя, вся творяй по воли Твоей, и дивным Твоим промыслом управляяй всяческая! Приклони ухо Твое с высоты святыя Твоея и приими от нас, смиренных и недостойных рабов Твоих, сердцем и усты возносимая Тебе благодарственная сия моления, исповедания и славословия.
Яко не по беззаконием нашим сотворил еси нам, Господи, ниже по грехом нашим воздал еси нам. Ты глаголал еси дре́вле сыново́м Израилевым, яко, аще не послушают гласа Твоего (чтобы) хранити и творити вся заповеди Твоя, наведе́ши на них язык [народ] безстуден [бесстыден] лицем, и́же сокрушит их во градех их, дондеже разорятся стены их. И мы ведехом, яко исполнился глагол сей страшный на народе нашем.
Но Ты, Господи Боже, Щедрый и Милостивый, Долготерпеливый и и Истинный и правду храняй и творяй милость, милостию велиею помиловал еси и, посетив жезлом неправды наша, уще́дрил еси нас победою на сопоста́ты. Темже утверди́ся се́рдце наше в Господе нашем, вознесеся рог наш в Бозе нашем, возвеселихомся о спасении Твоем. Благодарим Тя за избавление Отечества от врага лютаго. Даждь нам, Господи, память сего славнаго Твоего посещения твердо и непрестанно име́ти в себе, еже всегда благодарити и славословити: слава Тебе, Богу, Благодетелю нашему, во веки веков.
И отпуст:
Воскресый из мертвых, Христос, Истинный Бог наш, молитвами Пречистыя Своея Матере, святых славных и всехвальных апостол, святаго великомученика и Победоносца Георгия, всех святых, в земли Российстей просиявших, и всех святых, помилует и спасет нас, яко Благ и Человеколюбец.
Таже: Во блаженном успении вечный покой подаждь, Господи, усопшим рабом Твоим, приснопамятным вождем и воином за веру и Отечество на поли брани жизнь свою положившим, от ран и глада скончавшимся, в пленении и горьких работах невинно умученным и убиенным и всем Победы ради потрудившимся, и сотвори им вечную память.
По сих же Многолетия и Христос воскресе: (трижды)
ЗАУПОКОЙНЫЕ ПРОШЕНИЯ
В ДЕНЬ ПОБЕДЫ НАД ФАШИСТСКОЙ ГЕРМАНИЕЙ
На ектении и в молитве «Боже духов:»
Еще молимся о упокоении душ приснопамятных вождей и воинов за веру и Отечество на поли брани жизнь свою положивших, от ран и глада скончавшихся, в пленении и горьких работах невинно умученных и убиенных и всех Победы ради потрудившихся, и о еже проститися им всякому прегрешению вольному и невольному.
При возглашении вечной памяти:
Во блаженном успении вечный покой подаждь, Господи, усопшим рабом Твоим, приснопамятным вождем и воином за веру и Отечество на поли брани жизнь свою положившим, от ран и глада скончавшимся, в пленении и горьких работах невинно умученным и убиенным и всем Победы ради потрудившимся, и сотвори им вечную память.